Het uitsterven van traditionele marketing, virtual reality en personalisatie

Van

Traditionele marketing sterft: is uw merk klaar voor wat daarna komt?

Social media marketing is de laatste jaren enorm populair geworden en veel merken denken nog steeds dat ze oude marketingtechnieken kunnen toepassen in dit nieuwe medium. Waar traditionele marketing vertrouwt op vormen van één-op-veel-communicatie, houdt marketing die tegenwoordig wordt gedomineerd door sociale media meer één-op-één-communicatie in. In de huidige marketingwereld kan een YouTube-ster of Instagram-model een grotere invloed en betrokkenheid hebben dan sommige van ‘s werelds grootste merken. De reden is dat gebruikers van sociale media verlangen naar menselijke connectie en informele communicatie. Marketeers hoeven zich echter geen zorgen te maken over de dood van traditionele marketing, ze hoeven alleen een stap te zetten om hun merk menselijker te maken. Het bevat:

  • Content voor sociale media maken die eruitziet alsof deze is geschreven en gepubliceerd door een mens, niet door een bedrijf.
  • Uw merkpersoonlijkheid onder de aandacht brengen, inclusief verhalen over de mensen die voor het bedrijf werken en de klanten die helpen uw merk te maken tot wat het is.
  • Communicatie met het publiek op sociale netwerken, en niet alleen “distributie” van likes voor reacties.
  • Klanten en medewerkers aantrekken als voorstanders van het merk.
  • Concentreer je op kleine details die meer waarde kunnen toevoegen, zoals het creëren van een privégroep om de superfans van je merk aan te trekken.

VR voor merken – waarom er zoveel opschudding is

Het onderwerp virtual reality (VR) heeft de afgelopen jaren veel zendtijd gekregen. Met name voor retailers biedt deze technologie volledig nieuwe manieren om hun publiek te bereiken. Ze gebruiken VR om een ​​virtuele winkel te bouwen. Waarom? Omdat het handig is.

Winkeliers zouden nu moeten beginnen met het maken van digitale afbeeldingen van hun producten. Als u nu niet begint, zal het moeilijk zijn om uw achterstand in te halen. We raden aan dat elk bedrijf een strategie voor digitale activa heeft. Het goede nieuws is dat als je het goed doet, je deze digitale middelen op nieuwe manieren kunt hergebruiken. De apparaten die nodig zijn om VR mainstream te maken, zijn net op de markt gekomen en worden steeds betaalbaarder. Technologie wordt volwassen en apparaten worden volwassen, wat betekent dat het snel populair zal worden. Bovendien is VR niet duur als u een complete businesscase bouwt. Met een relatief kleine investering kunt u op de juiste manier een virtuele winkel ontwerpen die voor iedereen werkt – van personeel tot uw klanten, en bovendien kunt u uw concurrenten voor blijven.

De toekomst komt vandaag. Leer de processen, technologieën kennen en leg de basis. We weten niet zeker hoe de detailhandel er de komende 10 jaar uitziet, maar VR zou de problemen kunnen oplossen waarmee winkeliers momenteel worden geconfronteerd door kleine winkels te laten ontstaan, waardoor hun klanten een betere ervaring krijgen.

Personalisatie zonder persoonlijke gegevens

Als je een van de factoren zou moeten kiezen die de komende 10 jaar de grootste impact zullen hebben op marketing, zal het moeilijk zijn om een ​​beter antwoord te vinden dan ‘data’. We krijgen vaak te horen: de mediawereld zal sneller en complexer worden, en data zullen ons paspoort zijn om erdoorheen te navigeren. Gegevens hebben olie overtroffen als de meest waardevolle grondstof op aarde, en hele bedrijven zoals Facebook baseren hun waarde erop. Er kunnen echter dingen veranderen.

De digitale omgeving heeft nieuwe mogelijkheden voor targeting en gegevensbeheer met zich meegebracht. Het heeft ook de verwachtingen van de consument gewekt omdat we eraan gewend raken om steeds meer te communiceren met gepersonaliseerde en gepersonaliseerde mediakanalen. Het idee van “het internet laten werken in een privacykritische wereld” is iets waar iedereen in de branche mee te maken heeft.

Bedrijfsflexibiliteit, dataplaatsing en digitalisering moeten worden verbeterd en gedaan op een manier die aansluit bij de behoeften van de hedendaagse consument. De sleutel tot innovatie is om de consument centraal te stellen bij alles wat je doet. In de afgelopen jaren hebben we een indrukwekkende stap voorwaarts gemaakt in het opbouwen van een duidelijker beeld van onze consumentengegevens, maar we bereiden ons ook voor om manieren te vinden om consumenten echt te begrijpen in een omgeving waarin die gegevens minder beschikbaar worden.

Hoe Covid-19 Coca-Cola beïnvloedde

Op dinsdag 22 juli rapporteerde Coca-Cola de grootste daling van de kwartaalomzet tot $ 7,2 miljard, het laagste in de afgelopen 25 jaar. Coca-Cola-voorzitter en CEO James Quincy vertelde investeerders dat het bedrijf Covid-19 wil verlaten in een sterkere financiële positie, ondersteund door een “vernieuwde marketingaanpak”.

Volgens Learnbonds is Coca-Cola een van de grootste adverteerders ter wereld en besteedde in 2019 $ 4,24 miljard aan marketing. De terugval van het aantal eigenaren van Fanta, Sprite en andere grote namen in het tweede kwartaal staat in contrast met de prestatie van de frisdrankreus tijdens de financiële crisis van 2008, toen Coca-Cola aantoonde dat het zelfs in een volatiele economische omgeving zou kunnen profiteren.

In een poging om de situatie te verzachten, heeft het management van het bedrijf begin 2020 de marketing- en andere kosten verlaagd. Waaronder, hoewel Coca-Cola niet meedeed aan de Facebook-boycot van Stop the Profit Hate, eind juni kondigde het bedrijf aan dat het alle advertenties op sociale media 30 dagen zou opschorten. Dit stond in schril contrast met FMCG-bedrijven zoals Unilever, die na de komst van Covid-19 hielpen bij het stimuleren van investeringen in het merk.

We gingen ervan uit dat marketingcampagnes in het tweede kwartaal niet veel zouden uitmaken, dus hebben we ons scherp teruggetrokken. In moderne omstandigheden zal het nodig zijn om onbekende variabelen te evalueren en promotiestrategieën aan te passen, rekening houdend met de markten waarin het in de nabije toekomst raadzaam zal zijn om te investeren. Coca-Cola zal zijn marketinguitgaven “voorzichtig” blijven besteden, de doeltreffendheid en efficiëntie van investeringen evalueren en de advertentiebudgetten stabiliseren naarmate de economische en epidemiologische omstandigheden wereldwijd verbeteren.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/
 Categorie: Internet marketing