Zen Ekindo
Image default
Aanbiedingen

Hoe maak je een bedrijfsanimatie die verkoopt?

Vraagt u zich af hoe u een bedrijfsanimatie maakt die verkoopt?
Dan ben je hier aan het juiste adres. In dit artikel zal ik alle stappen doorlopen, van idee tot pre-productie en, uiteindelijk, de afgewerkte bedrijfsanimatie.

Maar voor we meer te weten komen over het maken van een bedrijfsanimatie die verkoopt – laten we eerst eens kijken hoe het kopen van een bedrijfsanimatie in zijn werk gaat.
Eerst en vooral: wat is een bedrijfsanimatie? Waar bestaat het uit?
Een bedrijfsanimatie is een explainer video die tot doel heeft uw bedrijf of merk te verkopen. Het kan een serieuze toon hebben, maar het kan net zo goed grappig zijn! De stijl waarin ze gemaakt worden varieert enorm, van zeer realistische 3D renderings, over zwart-wit stop motion tot pasteltekeningen. Bekijk hier enkele voorbeelden.
Dus je hebt een idee van wat het is, hoe ga je over het kopen van een?

Er zijn twee manieren om dit te doen: Ofwel neem je contact op met een animatiebedrijf ofwel huur je rechtstreeks een freelancer in. Dit heeft zijn voor- en nadelen, dus laten we beide opties eens bekijken.
Freelance animators werken vaak samen in kleine teams (of alleen), wat betekent dat ze sneller kunnen werken dan grotere bedrijven (die vaak gebruik maken van vooraf gemaakte 3D-modellen). Echter, het inhuren van meer mensen komt met een prijs; terwijl sommige freelance animators hun animaties liever gratis maken (in ruil voor wat exposure), zullen de meeste een behoorlijke vergoeding verwachten.

Freelance animatoren kunnen vaak hun fantasie de vrije loop laten waar grotere bedrijven dat niet kunnen, maar het is moeilijker voor hen om een consistente toon en stijl te behouden gedurende de animatie.
Aan de andere kant: als u een bedrijf inhuurt, heeft u te maken met slechts één contactpersoon, maar deze kosten worden vergroot door het aantal mensen dat aan het project werkt (hoe meer artiesten betrokken zijn bij het maken van uw animatie, hoe duurder het zal zijn). Echter: als je een groot bedrijf inhuurt, kunnen ze problemen hebben met het bijhouden van veranderingen in je script, en/of ze kunnen later niet ten volle gebruik maken van marketingmogelijkheden. Ook: Ze gebruiken soms vooraf gemaakte 3D-modellen, wat betekent dat uw voltooide bedrijfsanimatie er uiteindelijk zou kunnen uitzien als iets dat al eerder is gezien.

Gerelateerde artikelen

Let hier op bij het kopen van een sporttas!

Maandhoroscoop Ram – Stier en Tweeling

Autoschadeherstel: grote en complexe schade herstellen in regio Utrecht